Hispaanias käisid praktikal 6 majutusteeninduse eriala tüdrukut teiselt ja kolmandalt kursuselt. Laura Kiisk, Merilyn Christina Järvsaar, Vanessa Maask, Birgit Nursi, Triinu Viispert ja Marite Isabel Kask veetsid terve kuu Caseres’sis töötades restoranides.

Mina olen Laura Kiisk, M-16 kursuselt. Käisin praktikal Hispaanias, väikeses linnas nimega Cáceres. Elasime tüdrukutega kuu aega ühiselamus nimega Albergue Turistico. Tööl käisin hotellis nimega NH Hotel Collection Palacio de Oquendo. Tööd tegin 10st 18ni ja töökaaslastega suhtlesin Google tõlke abil, sest kohalikud eriti inglise keeles rääkida ei osanud ja mina varasemalt hispaania keelt ka ei praktiseerinud. Sellegipoolest ei olnud keelebarjäär nii segavaks faktoriks- sain kõikide töökaaslastega väga hästi läbi ja viimasel päeval lahkusin töölt pisarais. Kollektiiv oli tõepoolest imeline.

Tööülesanneteks olid mul hommikuteenindus, laudade katmine, baaris abistamine, kohvide tegemine, söögiriistade ja klaaside-pokaalide poleerimine ja nõude pesemine.

Vaba aega sisustasime linna avastamisega, oma Hispaania sõpradega väljas käimise ja pidutsemisega. Kuu aja jooksul said meie uued sõbrad meile samuti väga kalliteks ning meie kõigi kõige lähedasem sõber tuleb suvel meile Eestisse külla.

Esialgu kartsin väga kuuks ajaks sõpradest ja perekonnast eemalduda ja 3500km kaugusele kodust lennata, kuid nüüd, kui kõik läbi on ja praktikale tagasi mõeldes tikuvad siiani pisarad silma ja teeksin kõik, et sinna tagasi minna(mis on meil ka tüdrukutega plaanis).

Olen väga tänulik Erasmusele ja HKHKle selle võimaluse eest ja kindlasti soovitan välispraktikat kõigile, kes tahavad oma ellu uusi kogemusi, sõpru ja väljakutseid.

Mina olen Merilyn-Christina, M-16,  ning räägin teile oma praktikast Hispaanias. Selle kuu aja jooksul õppisin ma nii mõndagi ning tänu sellele tulin ma palju rikkamana tagasi. Töötasin restoranis Albalat. Restoranis oli 94 kohta ning sööma said ainult siis, kui sul oli tehtud broneering, seega meil käis igapäevaselt kokku vähemalt 160 inimest. Meeldis töötada suures restoranis, sest varem pole mul sellist kogemust olnud. Ainuke raskus oli see, et hispaanlased ei räägi inglise keelt ning mina ei rääkinud hispaania keelt, kuid saime siiski suheldud. Vabad päevad sisustasime ringi seiklemisega külastasime erinevaid poode, kohvikuid ning parke. Samuti oli meil väga tore hostel, kus sealsed töötajad hoidsid meid väga hästi. Üldiselt jäin ma praktikaga väga rahule ning soovitan ka kõigil teistel Hispaaniasse kandideerida.

Marite-Isabel Kask, M-17 – Minu praktika toimus 23.04-23.05. 2019 Hispaanias, linnas nimega Caceres.

Tegin oma praktikat köögis, praktikakoha nimi oli NH collection Palacio de Oquendo hotellis.

Valmistasin ette hommikusööki, tegin väga palju kartulikroketeid, tegin ettevalmistusi järgmiseks päevaks ja panin toitu taldrikule.

Mulle meeldis praktika väga, sest mind juhendas väga tore peakokk ja teised inimesed olid ka väga sõbralikkud ja abivalmis. Väga kurb oli sealt hotellist ära tulla, sest need inimesed, kes minuga seal koos töötasid said mulle 4 nädalaga väga kalliks. Vabal ajal käisin ma uusi kohti avastamas, käisin väga palju jäätist söömas, ja avastasin ka uusi söögikohti. Linn meeldis ka mulle väga, eriti keskväljak, kus oli palju poode ja restorane.

Birgit Nursi M-17 – Minu praktika toimus 23.04.19 23.05.19.
Minu praktika sihtriigiks oli Hispaania, linn nimega Caceres. Praktika andis mulle väga palju uusi ja huvitavaid kogemusi.

Meie reis Hispaanias läks üle kivide ja kändude, sest plaanitud ühe päeva reisi asemel kestis meie reis kokku kolm päeva, kuna ilmaolud olid väga halvad siis tühistati pidevalt meie lende.Lendasime läbi mitme riigi näiteks poola, prantsusmaa, Itaalia, saksamaa. Hispaaniasse jõudsime alles 26.04.

Meie koduks oli üks armas ja väike hostel, kus olid väga meeldivad inimesed kes võtsid meid väga soojalt vastu. Esimesel õhtul näidati meile veidi linna ning järgmisel päeval käisime tutvumas kohaliku kutsekooli ning meie ettevõtetega ja tegime endale selgeks kuidas tööle ja koju saab.

Minu praktikakohaks oli Cafe Bar Charlotte, olin seal teenindaja. Minuga koos oli veel Vanessa, kes oli köögis. Minu peamisteks ülesanneteks oli klaaside pesemine ja poleerimine, kohvi valmistamine, nõude koristamine ja toitude lauda viimine. Kellegil ei olnud aega mind väga õpetada, sest töötempo oli väga kiire kuid kui oli mõni rahuliku päev näidati mulle lahkesti kuidas muid asju teha.

Kõige rohkem meeldisid mulle selle töö juures inimesed, nad olid väga sõbralikud ning toetavad, alati lohutasid kui oli halb päev.

Kokkuvõtteks meeldis mulle väga välispraktika Hispaanias, soovitan ka ise kõigil minna, kaotada pole midagi, võita VÄGA PALJU.

Minu nimi on Vanessa Maask. Olen Haapsalu Kutsehariduskeskuse majutusteeninduse teise kursuse õpilane ning mina käisin välispraktikal Hispaanias, Cácereses.

Minu kogemus Hispaanias oli nii tore, et ma ei suuda siiani sõnadesse panna kui väga ma seda linna ja neid inimesi igatsen ning mida kõike toredat juhtus. Mina ja Birgit töötasime ühes kohvikus nimega Charlotte. Kõigi töökaaslastega suhtlesime käte ja jalgadega ning tihtipeale ka Google translatega, sest Hispaanias väga ei armastata rääkida inglise keeles. Terve Charlotte pere puges meie mõlema südamesse, nutsime kuskil tund aega pärast viimast tööpäeva, sest teadsime, et jääme neid väga igatsema.

Vabal ajal käisime Cácerest avastamas, sest tegelikult oli see ikka päris suur linn. Käisime erinevates kohvikutes ja restoranides, õhtul peale tööd sattusime tihtipeale ka pidudele kus saime tuttavaks oma sõpradega, kes lubasid ka hiljem Eestisse külla tulla.

Ma jäin väga rahule kõigega ning soovitan soojalt kõigil Hispaaniasse praktikale kandideerida-inimesed on nii sõbralikud ja toredad!!