2022 käisid Hispaanias praktikal majutusteenindajad, viimistlejad ja IT eriala noored. Lisaks ammusele partnerkoolile IES Unversidad Laboral  Càceres’ses leidsime ka uue IT valdkonna partneri CIFP Camino de la Miranda Palenciast.

2022 aasta kevadel käisid Càceres’ses praktikal Sheryl Hurt, Mariliisa Murumäe ja Kerlyn Koidumaa majutusteeninduse eriala kolmandalt kursuselt ning Henri Kornilov ja Anet Simulask viimistluse eriala teiselt kuruselt. Palencias said oma oskusi proovile panna IT lõpukursuse õpilased Kristi Kütt ja Jan Piberman. Kõik Kristi ja Jani kogemused on kirja pandud ka blogisse “Tuhandemiiline teekond algab ühest sammust“, kust saab lisaks IT-tööle lugeda ka toidu- ja kultuurielamustest.

Mariliisa Murumäe M-19 – Heihei mina olen Mariliisa Murumäe M-19 õpilane. Välispraktikal käisin Hispaanias, Cacerese linnas. Koduks Hispaanias oli meil väike hostel Albergue Turistico.

Kohale jõudes sai reisiväsimus minust võitu ja esimesed 2 päeva oli täis pisaraid. Mis muutus üsa varsti jub naeruks.

Minu praktikakohaks oli La Trastienda de Mario&Marieta restoran. Väike armas restoran kus töökaaslased olid super abivalmid ja lahked. Töökaaslastega sai suheldud nii inglise kui ka kehakeeles, samuti ka läbi Google translate’i. Minu peamised ülesanded olid jookide ja söökide serveerimine, nõude pesemine ja poleerimine, kohvi valmistamine ja eelkatte tegemine. Kahjuks keelebarjääri tõttu polnud klientidega suhtlemine väga võimalik.

Väljaspool tööaega sai mõnusat aega veeta shopates, linna avastades ja uute inimestega suheldes. Kuna vastasmajas oli ühiselamu noortele, saime sealt nii mõnegi uue sõbra kellega sai koos väljas käidud ja praegugi peale reisi suhtlen.

Oli väga põnev ja väljakutseid pakkuv reis.

Sheryl Hurt M-19 – Reisi alustasime üsna varakult. Ainuke mõte, mis peas oli “läheb lahti”, nüüd on käes see hetk, kus ma pole kuu aega Haapsalus ega Eestis. Kerge närv oli sees kuna ma pole kunagi lennukiga lennanud. Esimene lend, mis viisVarssavisse oli kergelt hirmus, aga närv läks kiirelt üle. Madridi lendamine sujus juba kergemalt, sain lennukis isegi magada, olin selleks hetkeks juba 32h üleval olnud.

Jõudsime kohale ja vastu võttis meid bussijuht Carlos, kes sõnagi inglise keelt ei rääkinud ega mõistnud. Üritasime talle ikka selgeks teha, et tahaks midagi süüa ja peame peatuse tegema. Õpetaja Küllike sai temaga lõpuks jutule, tegime peatuse ühes toidukohas, mis aga kahjuks võttis vastu ainult sularaha, seega läksime kõrvalolevasse poodi. Päris kiiresti sai selgeks, et hinnad Hispaanias on ikka üpris kallid.

Sihtpunkti jõudes, milleks oli linn nimega Caceres, olin hämmastunud – vanad majad ja ilus vanalinn. Saime tuttavaks meie kontaktisiku Beatrice’ga, kes seletas meile elu ja olu. Jõudes ööbimispaika reageeris keha väsimusele ja kergele pettumustundele mis hostelis valdas. Valasime pisaraid, kuna ei oodanud sellist asja üldse. Polnud ju harjunud kõigile mõeldud duširuumiga või vetsuga mis asus koridori peal.

Esimesed paar nädalat oli kõige raskemad. Kui kõik laabus ja esimesed nädalad läksid mööda, harjusime lõpuks ära. Töökoht oli mul tore, südamlikke inimesi täis, kes said kiiresti mu teiseks pereks. Mind saadeti ära lausa suurejooneliselt, sain 6 käigulise lõuna, iga eine juurde kuulus oma vein ja lisaks kõigele veel hõbedast käeketi, mida kannan iga päev. Sain ka pakkumise tagasi tulla ja uude, suuremasse restorani tööle asuda. Miks mitte, pakkumine ja meeskond on super. Lõppkokkuvõttes meeldis mulle väga ja loodan juba peatselt nende imeliste inimestega kohtuda, kes mul südames on, suhtlen nendega ka peale lahkumist ja igatsus Hispaania ja oma kolleegide, võib öelda juba, et sõprade järgi on väga suur 😉

Anet Simulask V-20 – Minu nimi on Anet, ma olen Haapsalu kutsehariduskeskuse teise kursuse ehitusviimistleja. Mul oli võimalus külastada väikest Hispaania linna Caceres ja seal praktiseerida. Linn oli ilus ja hubane, kuid esimeseks probleemiks tekkis suur keelebarjäär kohalikega, sest leidub vaid väheseid, kes inglise keelt valdavad. Pikapeale harjusin sellega ära ja peamine suhtlusviis oli kahe keele segu, samuti Google translate ja käte-jalgadega seletamine olid ka suureks abiks.

Töö mul väga erialane ei olnud, kuna Hispaanias töötasin ma linnavalitsuse heaks, kus kuulusin teetööde osakonda. Tööpäevad olid lühikesed ja rahulikud, sest kuuma ilmaga muud moodi ei olnudki võimalik tööd teha. Töökaaslastega jäin rahule, tänu sellele õppisin ka natukene paremini uut ametit ja sealset töökultuuri.

Vabal ajal uurisime linnas ringi, külastasime palju poode söögikohti ning vaatamisväärsusi. Käisime tihti ka linnalähistel mägedel õhtuti matkamas. Linnas oli palju loodust ja isegi loomi nagu näiteks hobused, eeslid, lambad, lehmad. Sealpoolne praktikakorraldus oleks võinud olla parem  – just infovahetus, kooli korraldatud üritused jne. Enamasti jäin ikka kõigega rahule ja sain palju uusi kogemusi ning tunnen ennast välismaal olles palju kindlamana keele ja iseseisvuse poolest.

Henri Kornilov V-20 – Minu jaoks oli Erasmuse välispraktika eriline kogemus, mida võimaldas mulle HKHK. Lisaks oma  ees-märkide täitmisele, õppisin ka palju muud oma eriala – ehitusviimistluse kohta, mis aitab mind ka Eestis ja välismaal töö leidmisel. Sain näha Hispaania kultuuri ning leida uusi sõpru, kellega suhtlen ka tänaseni.

Kuu aega Hispaanias elades õpetab sind kindlasti planeerima oma aega ja teeb palju iseseisvamaks mitmes erinevas valdkonnas. Praktika pikkus oli 30 päeva, mille sees saime töötada erinevatel objektidel. Töö toimus 5 päeva nädalas ja 6-8 tundi päevas. Töötingimused ja tööviisid ei olnud küll nii arenenud ja mugavad kui Eestis, kuid see oli midagi erinevat ning midagi sellist, mida tasus omale meelde jätta.

Soovitan kõigile kes vähegi tööd ei pelga käia välispraktikal, eriti kui see on kõik tasuta ja rahastatud. Kindlasti peab meeles pidama, et see ei ole Eesti ning kliima ja tööharjumused võivad olla mõnele ülemõistuse teistsugused ja väljakannatamatud. Soovitan soojalt ette valmistuda juba kodus, välja uurida, mis sind ees ootab ja teha oma järeldused, kas sa saad sellega hakkama, mida sinult oodatakse.