Mayo maakonnas Iirimaal praktiseerisid 2022 suvehakul HKHK loodusgiidi LG-19  eriala vilistlased Ly Kuzmin, Marin Olo ja Irena Raudla, kelle praktikaavaldused olid ootel juba Covidi eelsest ajast. Praktika toimus Westporti lähistel, kus meie vilistlased aitasid praktika käigus kohalikul kogukonnal pärandkultuuri kajastavat kodulehte täiustada. Kõigest täpsemalt saab lugeda Ly blogist Saarenaise loodusblogi.

Sügisel, kohe kooliaasta alguses sõitsid ammuplaneeritud praktikale Westporti ka 3 teise kursuse kokaeriala õpilast – Kaddi Rand, Irja Tamkivi ja Birjo Karotamm, kes töötasid kahes erinevas praktikaohas –  Kaddi ja Birjo Westport Plaza Hotellis ja Irja Mays Bistro Westport Castlecourt hotellis. Kindlasti soovitan lugeda Irja blogi “The greates Chef of County Mayo”

2023 aasta märtsi alguses sõitis Iirimaale suurem seltskond noori õppureid. Kokapraktikat läksid tegema Priidik Saar, Karl-Erik Viikmäe ja Andry Palmissaar, teeninduspraktikat Angela Kaselaan ja Eliise Jõgar, toateeninduspraktikat Stefi Lants ja Karen Prokopjeva ning IT praktikat Sten Soomre ja Karl Jugapuu. Praktika jooksul sai valmis 4 blogi.

Stefi ja Karen – Praktikal Iirimaal

Angela, Eliise, Karl-Erik, Andry ja Priidik –

Kaddi Rand KO-20: Septembri alguses oli minul ja minu kahel kursusekaaslasel Irja Tammkivil ja Birjo Karotammel võimalus minna Erasmus+ projektiga erialasele välispraktikale Iirimaale. Kõik me kolm oleme kokaeriala teise kursuse täiskasvanud õppijad ning võimalus praktika Eestist väljaspool teha tundus põnev ja huvitav.

Ja algaski meie teekond ehk siis kõigepealt lendasime Dublinisse, kus veetsime esimese öö ja järgmisel varahommikul sõitsime rongiga imeilusasse väkelinna Westporti. Rongisõit läbi rohelise Iirimaa kestis 3 tundi ja 15 minutit ja pakkus palju imelisi vaateid, lambakarju ja mäenõlvu. Kohale jõudes oli meile vastu saadetud takso, mis sõidutas meid meie koju Quay B&B-sse, kus meid võttis vastu armas ja lahke perenaine Mary. Seadsime ennast sisse ja läksime kohaliku linna ja eluga tutvuma.

Esmaspäeva hommikul kohtusime me Eithne (hääldatakse Etna) ja oma uute töökohtadega. Mina asusin tööle koos Birjoga Westport Plaza Hotelli ja Irja Mays Bistro Westport Castlecourt hotelli. Kohe esimesel päeval jäimegi tööle ja elasime kiiresti sisse, mis oli tõesti tore.

Westport Plaza Hotelli köök oli suur ja erinevate sektsioonidega. Meil oli 2 erinevat nõudepesuruumi, pitsaköök, eelroa-, pearoa- ja hommikusöögi teenindus (ka päeva ja õhtu teenindus), ettevalmistusruum ning magusateenindus.

Minu põhiline töö oli teha ettevalmistusi päevaks, mis oli suures osas salatite hakkimine ning erinevate köögiviljade ettevalmistamine ja tükeldamine. Samuti oli minu tööks paneerida juustu, teha vegan kotlette, Coleslaw salatit ja eriti toredaid suitsulõhe-toorjuustupalle mida hiljem paneerisime.

Mõnel päeval sain koostööd teha ka restorani kondiitriga ehk kokk Jordaniga ja see meeldis mulle väga. Temaga koos valmistasime kooke ja jäätist ning sain ise ka magustoite serveerida. Mis mulle eriti meeldib on see, et sain kaasa ka palju retsepte ja nüüd proovin neid ka kodus kasutada.

Kogu minu praktika aeg meeldis mulle väga. Sain tunda ja näha kui kokkuhoidev võib üks meeskond olla. Ei kuulnud ega näinud mina seal ei tülisid ega õelutsemist. Kõik oli lihtsalt super kui abivalmis ja toredad töökaaslased mul olid. Kõike võis küsida ja uurida ning nad jagasid lahkesti oma teadmisi ja oskusi. Meeskond oli köögis päris rahvusvaheline, palju oli poolakaid, aga ka muid rahvusi ja kohalikke muidugi ka.

Eriline tänu läheb meie peakokkadele Cuba ja JJ-le ja muidugi ka teistele kes meiega koostööd tegid Nigel, Peter, Mauricio, Max, Jordan. Kõigist neist jäävad head mälestused.

Kokkuvõttes võin öelda, et kogemus oli suurepärane ja äge. Iga kell võiks Westporti tagasi minna, sest nii ilusat ja kaunist väkelinna pole ma varem näinudki.

SUUR SUUR TÄNU SELLE VÕIMALUSE EEST HKHK ja ERASMUS.