Robin Londonis praktikalRobin Silk, Bürootöö eriala vilistlane: Otsustasin kasutada võimalust ja minna Inglismaale lisapraktikale peale kooli lõpetamist. Jõudsime kell 9 hommikul lennujaama, enne lendu oli meil veel natuke aega, otsustasime Subways eine võtta. Panin kaamera aku laadima ja läksin teiste juurde. Hiljem kui lennuki  peale hakkasime minema tuli meelde, et jätsin aku laadima ja jooksin sellele järgi. Lennuk tegi kaks ringi ja siis tuli teade, et tehniliste probleemide tõttu lükatakse meid lend edasi ning pidime tagasi ootealale minema. Lennu hilinemise tõttu anti meile 4€ vautšer, mida saime söömiseks kasutada. Läksin õpetaja Valdoga ootealast välja, et Subways lõunat süüa. Kuid kuna me läksime turvaalast välja siis pidime oma lennupiletid ja asjad uuesti ette näitama, ning ma jäin oma 2-eurosest veepudelist ilma, sest mul polnud tšekki, et tõestada, et ma ostsin selle lennujaamast. Ootasime lennujaamas kokku 11h kuna meie lendu lükati poole tunni kaupa edasi. Londonisse jõudsime lõpuks kella kümneks õhtul.

Järgnevatel päevadel me tutvusime oma töökohtadega. Ozgur, kes töötab Londonis ülikoolis, oli meie vastutav isik, ta planeeris ka meile transpordi töökoha juurde, sest sinna bussidega sõitmine võtab kauem aega. Asutuse nimi, kus mina, Lauri, Kristo, Erik ja Kristofer töötasime oli Gima UK Ltd ja selle ettevõtte põhitegevuseks on kauba väljastamine klientidele, nagu näiteks väikefirmad, poed jne. Vastu võttis meid firma juht Ibrahim, kes tegi meile ringkäigu ettevõttes ning rääkis millega nad tegelevad. Allkirjastasime töölepingud ja saime ohutuskoolituse. Lõunat pakkusid kokatädid, põhiliselt valmistati igapäevaselt Türgi toite kuna enamus töötaiad olid samuti Türgi taustaga. Saime uusi maitseelamusi nautida. Mina töötasin avatud kontoris. Kontor on jagatud erinevateks osadeks. Impordiosakond, Graafika meeskond jne. Olen online müügiosakonnas, minu kolleegid on müügijuht Kubra, tema määrab mulle tööülesandeid, Irem, kes istub minu kõrval, ja Sevgi. Nende põhiülesanne on klientide probleemide lahendamine, uute klientide leidmine, telefoni teel tellimuste vastuvõtmine ning rakenduse või veebisaidi kaudu saadud tellimuste ülevaatamine enne nende töötlemist.

Minu ülesandeks on siiani olnud registreerimisandmete lisamine Exceli tabelisse. Tegin seda nende süsteemi andmete lisamise ja korrastamise kaudu Forsale nimelise programmiga. Müügimeeskond laadib pakkumised üles oma WhatsAppi loosse, ma vaatan neid iga päev, et saada aimu, mida sel nädalal pakutakse ja millised pakkumised peagi lõppevad. See teave on kasulik, sest saan aimu, kuidas nad plakateid kujundavad ja värvilahendusi kasutavad. Seejärel aitan tootereklaami kujundamisel ja loomisel ning ka graafilise disaini meeskonda. Viimati aitasin dokumentide korrastamisel ja arhiveerimisel.

Üleüldiselt käisime palju ringi Londonis. Kuna me sõitsime iga päev kaks tundi edasi-tagasi tööle siis polnud argipäevadel väga aega ringi käia, kuid vahest läksime otse pärast tööd kesklinna. Saime liiklussüsteemi päris selgeks ja seiklesime ringi erinevates piirkondades.

Kuna pidime üheksakesi elama ühes korteris siis jagasime alade koristused üksteise vahel ära ja leppisime kokku olulisemad reeglid, mida jälgida. Kuid saime üksteisega hästi läbi ja aitasime üksteist. Olles kõige vanem võtsin vastutuse enda peale ja tegelesin muredega, kuid vahest tundus, et minu abi polnud alati ka vaja.

Viimasel päeval pidime hüvasti jätma oma töökaaslastega, minu jaoks oli see üpriski kurb kuna sain päris headeks sõpradeks oma kolleegidega. Laua peal ootas mind ees väike kingitus, milleks olid türgi kohvi- ja nõudekomplekt, ja kaart kus kõik soovisid mulle edu. Jagasime viimase päeva muljeid ja jätsime hüvasti türgi moodi, ehk kui keegi lahkub visatakse talle vett järgi.

Kuid igatahes on mul võimalus sinna tööle asuda kui peaksin naasma Londonisse, mistõttu ma olen väga tänulik praktika eest ja teadmiste ja oskuste eest, mis omandasin seal.