Eerik Salf ja Kaido Kruusamäe V-16 – Meie välispraktika algas esmaspäeval, 2.aprillil 2018, kui 08.00 väljus Tallinast meie lennuk Madridi suunas koos vahepeatusega Poolas, Varssavis. Kell 15.45 maandus meie lennuk Madridis Adolfo Suàreze’si nimelises lennujaamas. Sealt edasi ootas meid umbes viie tunnine bussisõit, et jõuda Lääne-Hispaaniasse, Portugali piiri lähedale, ligi saja tuhande elanikuga linna nimega Càceres. Umbes kell üksteist õhtul olimegi pärale jõudnud.

Bussijaama tuli meile vastu kohaliku kooli välissuhete koordinaator Mària. Ta viis meid meie öömajja nimega „Albergue Turistico“. See väike ja hubane kivimaja Càcerese vamalinnas saigi üheks kuuks meie koduks. Selle ajaga kohtusime Albergue’s lausa viie eestlasega – küll maailm on ikka väike. Oma praktika teisel päeval 3.aprillil, tutvustas Mària meile kohalikku kutsekooli „IES Universidad Laboral“, rääkis meile seal mail kasutatavate töövõtete põhitõdesid ja õpetas veidi Hispaania keelt, põhiliselt tööriistu. Kui hispaania keel suus läksime firma „Trazo interiorismo & construcción“ kontorisse. Selle sama firmaga me tööle hakkasimegi.

Firma tegeleb projekteerimise, arhitektuuri ja ehitusega. Kohtusimegi seal 2 arhitektiga ja firma omaniku Abrahamiga. Saime sealt ka firma logodega tööriided. Ülejäänud päeva saime omal käel tutuvuda meile veel võõra linnakesega. Tööd alustasime 4.aprillil, selleks  ajaks olime omale bussigraafikud selgeks teinud ja veeresimegi ilusti kella 8ks objektile. Seal tutvusime teiste töömeestega, kelleks olid: Juan, Pedro, Angel, Angeles, Jose ja Taranto. Lisaks olid firmas veel 2 praktikanti Sergio ja Victoria, kes olid ka meie õnneks just see nädal seal tööd alustanud. Meie õnneks sellepärast, et tuli välja, et nemad olid seal firmas ainukesed, kes inglise keelt rääkisid. Teiste meestega pidime esimestel päevadel rääkima niiöelda käte ja jalgadega. Hiljem olime ikka omale selgeks teinud ka mõned objektil vaja minevad hispaania keelsed fraasid ja ei tekkinud suuremaid probleeme.

Saime selle kuu ajaga praktiseerida ka siseviimistlustöödel, aga teha ka näiteks müüriladumist ja lammutamist. Viimane tööpäev oli meil reedel 27.aprillil. Selleks ajaks oli meil ka linn selge ning oma lemmikud poed, vabaaja veetmise kohad jms. välja valitud. Kuna aga lennuk tuli meil tagasi alles esmaspäeval 30.aprillil, siis viimase nädalavahetuse veetsimegi oma objektisõprade seltsis. Lõpuks saabus ka 30.aprill kui pidime sealt kahjuks lahkuma, koduigatsus oli küll suur, aga kahju oli ikka, kuid sai kohalikele lubatud, et me tuleme veel tagasi. Càceresest Madridi otsustasime seekord minna rongiga, mitte bussiga. Lend väljus Madridist juba 11.00, ning rong Càceresest 06.00. Tagsilend oli samuti vahemaandumisega Poolas, seal tekkisid ka väikesed viperused ning lendu lükati mitu korda edasi. Lõpuks olime umbes kahe ajal öösel Eestimaal tagasi.